Poradnik jak zrobić prosty skrypt.
1.Kopiujemy plik (.lua) do folderu
(data->actions->scripts)
i edytujemy przykładową zawartość:
function onUse(cid, item, frompos, item2,
topos)
if item.itemid == NUMER ITEMA and item.type == ILOSC then
--doRemoveItem(item.uid,item.type)
--doPlayerAddItem(cid,NUMER ITEMA,ILOŚĆ)
doPlayerSay(cid,"$ :)",16)
doRemoveItem(item.uid,99)
doTransformItem(item.uid,2973)
end
end
Tłumaczenie skryptu:
funkcja użycie(cid, item, frompos, item2, topos)
jeśli przedmiot.numerprzedmiotu == NUMER ITEMA i
przedmiot.typ == ILOSC to
--usuwaprzedmiot(item.uid,item.typ)
--dodajegraczowiprzedmiot(cid,NUMER ITEMA,ILOŚĆ)
graczmowi(cid,"$ :)",16)
usuwaprzedmiot(item.uid,99)
przemieniawprzedmiot(item.uid,numerprzedmiotu)
koniec funkcji
koniec skryptu
Chyba można zrozumieć treść skryptu :)
Dokładnie:
function onUse(cid, item, frompos, item2,
topos) - niewolno usuwać!!!
if item.itemid == NUMER ITEMA and item.type ==
ILOSC then - jeśli
jakiś item to co ma zrobić:
--doRemoveItem(item.uid,item.type) - usuwa itema
--doPlayerAddItem(cid,NUMER ITEMA,ILOŚĆ) - dodaje
graczowi itema
doPlayerSay(cid,"$ :)",16) - gracz mowi $ :)
doRemoveItem(item.uid,99) - usuwa item
doTransformItem(item.uid,2973) - przemienia itema
end - kończy funkcje lub skrypt
Tłumaczenie kolejności funkcji:
1.Gdy mamy początek funkcji np. "if
item2.itemid..."
to do każdej następnej takiej akcji już
piszemy "elsei fitem2.itemid..."
2.Gdy zaczynamy już pisać skrypt sami to musimy
pamiętać o znakach
rozpoczęcia "function
onUse(cid, item, frompos, item2, topos)" i zakończenia
skryptu lub funkcji "end"
3.Jeśli robimy funkcje np. Mówienia za kogoś to w
kolejności musimy dodać
:Pod linijkę:
"function onUse(cid,
item, frompos, item2, topos)"
Dodać:
"player1pos = {x=topos.x, y=topos.y,
z=topos.z, stackpos=253}"
"player1 =
getThingfromPos(player1pos) "
To np. możemy dodać:
"doPlayerSay(player1.uid,"exori",1)"
Gdzie ważna jest linijka:
"player1.uid"
Koniec
:)
|