Tworzenie potworów
 Poradnik jak tworzyć proste potwory.

    Otwieramy folder (data->monster) i kopiujemy jakiś plik (.xml)

    i nazywamy jego zawartość.

 

   1.Edytujemy zawartość

  <?xml version="1.0"?>
<monster name="Dragon" level="40" maglevel="30" experience="700" pushable="0" armor="35" defense="30" canpushitems="1" staticattack="50" changetarget="200" speed="170">
<health now="1000" max="1000"/>
<look type="34" head="20" body="30" legs="40" feet="50" corpse="4221"/>
<combat targetdistance="1" runonhealth="0"/>

<attacks>
<attack type="instant" name="dragon_firewave" exhaustion="500" cycleticks="6000" probability="80"/>
<attack type="instant" name="dragon_firewave" exhaustion="500" cycleticks="1200" probability="40"/>
<attack type="instant" name="dragon_fireball" exhaustion="500" cycleticks="6000" probability="80"/>
<attack type="instant" name="dragon_fireball" exhaustion="500" cycleticks="10000" probability="30"/>
<attack type="rune" name="great fireball" exhaustion="500" cycleticks="6000" probability="80"/>
<attack type="melee" maxdamage="110"/>
</attacks>

<defenses>
<defense immunity="fire"/>
<!-- <defense immunity="poison"/> -->
<defense immunity="paralyze"/>
<defense immunity="drunk"/>
</defenses>

<loot>
<item id="3521" countmax="2" chance1="20000" chancemax="0"/>
<item id="2969" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/>
<item id="3224" chance="20000"/>
<item id="3287" chance="6666"/>
<item id="3260" chance="1333"/>
<item id="3347" chance="1818"/>
<item id="3232" chance="20000"/>
<item id="3495" chance="2222"/>
<item id="3291" chance="5000"/>
<item id="3213" chance="4000"/>
<item id="3223" chance="5000"/>
<item id="3387" countmax="10" chance1="4000" chancemax="0"/>

<item id="2791" chance="100000">
<inside>
<item id="2969" countmax="25" chance1="100000" chancemax="0"/>
<item id="3354" chance="1000"/>
<item id="2966" countmax="3" chance1="1538" chancemax="0"/>
<item id="2999" chance="2000"/>
<item id="3239" chance="6666"/>
<item id="3235" chance="909"/>
</inside>
</item>
</loot>

<voices>
<voice sentence="Cos tam mówi..." cycleticks="5000" probability="20"/>
<voice sentence="Potwor mówi tekst..." cycleticks="5000" probability="20"/>
</voices>

</monster>

 

 Tłumaczenie:

monster name="Nazwa potwora" level="poziom potwora"

 maglevel="poziom magiczny" pushable="ucieka? (w liczbach)"

 experience="punkty doświadczenia za potwora "

 armor="pancerz w liczbach" defense="obrona w licz."

 canpushitems="może żucać przedmiotami (w liczbach)"

changetarget="zmienia cel (w liczbach)" staticattack="rownowaga ataku"

 speed="szybkość w licz."

 <health now="hp min" max="hp max"/>

<look type="sylwetka" head="glowa" body="ubranie" legs="spodnie" feet="buty" corpse="numer id ciała"/>

 Ataki:

<attack type="instant" name="dragon_firewave" exhaustion="500" cycleticks="6000" probability="80"/>

 Typy: Instant, Rune

 name="nazwa pliku w folderze instant lub rune"

 exhaustion="zmęczenie"

 cycleticks="szybkość ataku"

 Obrony przed magią:

<defenses>
<defense immunity="Tutaj obrona np. Fire lub poison itd..."/>

</defenses>

 Loot:

 <item id="Numer ID" chance="jak często wypada"/>

 countmax="ile przedmiotów o tym samym id wypadnie maksymalnie"

<voices>
<voice sentence="Tutaj tekst jaki potwor powie" cycleticks="jak często" probability="20"/>
</voices>

 

 

 

                                            

 

 

                     

                     WebTemplate Copyright ©2002 by CONRADOS