Poradnik jak tworzyć proste potwory.
Otwieramy
folder (data->monster) i kopiujemy jakiś plik (.xml)
i nazywamy jego zawartość.
1.Edytujemy zawartość
<?xml version="1.0"?>
<monster name="Dragon" level="40" maglevel="30" experience="700" pushable="0"
armor="35" defense="30" canpushitems="1" staticattack="50" changetarget="200"
speed="170">
<health now="1000" max="1000"/>
<look type="34" head="20" body="30" legs="40" feet="50" corpse="4221"/>
<combat targetdistance="1" runonhealth="0"/>
<attacks>
<attack type="instant" name="dragon_firewave" exhaustion="500" cycleticks="6000"
probability="80"/>
<attack type="instant" name="dragon_firewave" exhaustion="500" cycleticks="1200"
probability="40"/>
<attack type="instant" name="dragon_fireball" exhaustion="500" cycleticks="6000"
probability="80"/>
<attack type="instant" name="dragon_fireball" exhaustion="500" cycleticks="10000"
probability="30"/>
<attack type="rune" name="great fireball" exhaustion="500" cycleticks="6000"
probability="80"/>
<attack type="melee" maxdamage="110"/>
</attacks>
<defenses>
<defense immunity="fire"/>
<!-- <defense immunity="poison"/> -->
<defense immunity="paralyze"/>
<defense immunity="drunk"/>
</defenses>
<loot>
<item id="3521" countmax="2" chance1="20000" chancemax="0"/>
<item id="2969" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/>
<item id="3224" chance="20000"/>
<item id="3287" chance="6666"/>
<item id="3260" chance="1333"/>
<item id="3347" chance="1818"/>
<item id="3232" chance="20000"/>
<item id="3495" chance="2222"/>
<item id="3291" chance="5000"/>
<item id="3213" chance="4000"/>
<item id="3223" chance="5000"/>
<item id="3387" countmax="10" chance1="4000" chancemax="0"/>
<item id="2791" chance="100000">
<inside>
<item id="2969" countmax="25" chance1="100000" chancemax="0"/>
<item id="3354" chance="1000"/>
<item id="2966" countmax="3" chance1="1538" chancemax="0"/>
<item id="2999" chance="2000"/>
<item id="3239" chance="6666"/>
<item id="3235" chance="909"/>
</inside>
</item>
</loot>
<voices>
<voice sentence="Cos tam mówi..." cycleticks="5000" probability="20"/>
<voice sentence="Potwor mówi tekst..." cycleticks="5000" probability="20"/>
</voices>
</monster>
Tłumaczenie:
monster name="Nazwa potwora" level="poziom potwora"
maglevel="poziom magiczny" pushable="ucieka?
(w liczbach)"
experience="punkty doświadczenia za potwora "
armor="pancerz w liczbach" defense="obrona w
licz."
canpushitems="może żucać przedmiotami (w
liczbach)"
changetarget="zmienia cel (w liczbach)"
staticattack="rownowaga ataku"
speed="szybkość w licz."
<health now="hp min" max="hp max"/>
<look type="sylwetka" head="glowa" body="ubranie"
legs="spodnie" feet="buty" corpse="numer id ciała"/>
Ataki:
<attack type="instant" name="dragon_firewave"
exhaustion="500" cycleticks="6000" probability="80"/>
Typy: Instant, Rune
name="nazwa pliku w folderze instant lub rune"
exhaustion="zmęczenie"
cycleticks="szybkość ataku"
Obrony przed magią:
<defenses>
<defense immunity="Tutaj obrona np. Fire lub poison itd..."/>
</defenses>
Loot:
<item id="Numer ID" chance="jak często
wypada"/>
countmax="ile przedmiotów o tym samym id
wypadnie maksymalnie"
<voices>
<voice sentence="Tutaj tekst jaki potwor powie" cycleticks="jak często"
probability="20"/>
</voices>
|