Tutoriale by Babcia@Stefa

                                    Poradnik jak zbudować npc.

 NPC jest to postać sterowana przez komputer która np. sprzedaje żeczy

 za ladą lub teleportuje itd...

1.Tworzymy plik np. Sprzedawca.xml i w nim wpisujemy:

 "<?xml version="1.0"?>

<npc name="Nazwa" script="data/npc/scripts/nazwa pliku.lua" access="3" lookdir="2">
<mana now="ile many" max="ile many"/>
<health now="ile hp" max="ile hp"/>
<look type="Wygląd" head="wygląd głowy" body="wygląd ciała" legs="wyg. spodni" feet="buty" corpse="id ciała które po zginięciu leży"/>
</npc>
"

2.Teraz kopiujemy jakiś plik npc w folderze (data\npc\scripts) w formacie lua

i edytujemy mowę powitalną:

"if ((string.find(msg, '(%a*)co powiedzieć aby się odezwał(%a*)')) and (focus == 0)) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Czesc ' .. creatureGetName(cid) .. '! sprzedaje cos tam...".')
focus = cid
talk_start = os.clock()
"

Jeśli chcemy aby npc coś sprzedawał to dodajemy:

"elseif msgcontains(msg, 'co powiesz aby sprzedał') and focus == cid then
buy(cid,numer przedmiotu,ilość,koszt sprzedaży)
talk_start = os.clock()
"

można też zamienić w linijce:

"buy(cid,numer przedmiotu,ilość,koszt sprzedaży)"

Czyli jak zamienisz buy na sell to npc będzie kupował żeczy

Zmiana pożegnania:

 


"elseif string.find(msg, '(%a*)bye(%a*)') and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Zapraszam spowrotem, ' .. creatureGetName(cid) .. '!')
focus = 0
talk_start = 0
"

w linijce:

selfSay('Zapraszam spowrotem, ' .. creatureGetName(cid) .. '!')

po napisaniu do npc. "Bye"on żegna się z tobą tym tekstem:

elseif string.find(msg, '(%a*)bye(%a*)') and getDistanceToCreature(cid) < 4 then

zmieniamy słowo "bye" na pożegnanie jakie gracz ma powiedzieć aby npc

zakończył rozmowę i pożegnał się.

 

 Koniec :)

                                                        

                                         

 

           

 

                  WebTemplate Copyright ©2002 by CONRADOS