Skrypt jest to właczenie np. Jakiegoś objektu w grę. Skryptem możemy ustalić co np. po kliknięciu ma wywołać jaki efekt.
Gdy tworzymy skrypty ważne jest aby rozpoczynać skrypt znakiem "function onUse(cid, item, frompos,
item2, topos)" a zakończyć funkcje oraz skrypt znakiem "end".
Gdy tworzysz skrypt np. z funkcja Random "rand = math.random(5)" to pierwsza funkcja rozpoczyna się zawsze od "if rand" a każda kolejna od "elseif rand".
Zmieniajac grafikę w Tibia.spr inni niewidza tej grafiki.
Jesli budujesz mapę to w miejscach takch jak swiatynia,sklepy,depo stawiaj "Protection Zone" aby nikt niemogł nikogo zaatakować lub aby potwor niemogł wejsc i zaatakować.
Protection Zone jest to zabezpieczenie przed atakowaniem kogos w miejscu gdzie jest Protection Zone.
Respawn jest to miejsce odnowienia się ustawionych na Map Edytorze potworow po zginięciu.
Coto sa pozycje "x,y,z"?. Pozycja x to pozycja pozioma ktora rozchodzi się na boki. Pozycja y rozchodzi się w gorę i w doł a pozycja z to piętro (7 domyslne)
Znaczenia OTS: Folder Accounts - Konta zakładane przez graczy, Folder Players to zapisani gracze, Actions skrypty przedmiotowe, Houses Domki,NPC Sprzedawcy za lada,Monster Potwory,Spells Czary,Items Lista przedmiotow,World Mapa do gry oraz spawn,Readables Napisy na tabliczkach.
Gdy chcemy np. Zrobić rozdzkę muwiaca za kogos to gdy mamy komędę player1pos = {x=topos.x, y=topos.y, z=topos.z, stackpos=253} player1 = getThingfromPos(player1pos) to gdzie mamy "uid" wpisujemy tam "player1.uid" przykład: doPlayerSay(player1.uid,"exevo gran mas vis",1)
Gdy już zrobimy skrypt to trzeba dodać do actions.xml taka linijkę jesli unique id:<action
uniqueid="twoj unique" script="nazwa pliku.lua" /> a gdy id to:
<action itemid="numer itema" script="nazwa pliku.lua" />
Dodajac w linijce skryptu w actions.xml allowfaruse="1" nasz przedmiot może działać na odległosć od nas.
Można oznakować skrypt w actions.xml np. piszac obok linijki skryptu np.: -- Drewniane Dzwi --
|